aLaMoDe...Herşey Bir Tebessüm İle Daha Güzel :)



2 Nisan 2014 Çarşamba

Hamilelikte İlk Haftalar

 
Merhaba canlar...
 
Bu yazımda size hamileliğimin ilk haftalarını anlatmayı düşünüyorum...
Eeee hadi başlayalım ozaman :)
 
Evet ben hamile olduğumu öğrendiğim gün hemen internette bu konuyla ilgili herşeye bakmaya başladım...Ve bir sitede kaç haftalık gebeyim diye bir hesaplama gördüm.o zamana kadar hiç bir bilgimin olmadığı konulardı bunlar...-haftalıkmı?oda ne- diye düşünürken 5 hafta 3 günlük hamile olduğumu öğrendim :) Demekki hamilelik ay ay değilde hafta hafta ilerlenen bir periyottu.
 O ana kadar hiçbir sorun ve problem yaşamamıştım.Hayatım rutin şeklinde ilerliyordu.Hatta hamile olduğumu öğrenir öğrenmez Kaan ile Bursa`ya bile gittik.(Hamileliğin ilk 3 ayında seyahati pek önermezler).Kaan haftasonu kaldı ve Ankaraya geri döndü.Ben ise bi müddet Bursada kalmayı düşünüyordum.Nette okuduğum diğer birşey ise eczaneden alınan gebelik testlerinin yanı sıra muhakak kan tahlili yaptırmak gerektiği idi.Bursada kan testimi yaptırdım.2 gün sonra sonuçları almaya gittim ve evet kesin ve kez hamileydim :) Yapılan diğer test sonuçlarıda iyi çıkmıştı.Ama ordaki hemşirenin -ilk aylarda seyahat tehlikeli.İlk gebeliklerde düşük riski fazladır.Ankaraya dönmeden burda bir doktora gidin isteseniz-sözleri beni benden aldı.

Bebek beklediğimizi annemden başka kimse bilmiyordu.Hemşirenin o sözlerinden sonrada Kaan ile beraber bir müddet kimseye söylememe kararı aldık.Çünkü Allah korusun kötü birşey olsaydı o an çevremdeki insanlara bişeyleri izah etmeye taakatim olmayabilirdi.

Bursa'da günlerim çok güzel geçti.Annem,arkadaşlarım kısaca sevdiklerim ile beraber olmak bana çok iyi geldi.Hafif mide bulantılarım ve koku hassasiyeti dışında hiçbir sıkıntım yaşamadım.

Ankara'ya dönme zamanı gelmişti ve ben neredeyse 2 haftadır Bursa'daydım.Yani şaka maka 7 haftalık hamileydim ve doktora hiç gitmemiştim.Evet şimdide karşımızda kocaman bir sorun daha vardı.Hangi hastaneye ve hangi doktora gidecektik???

Ben Ankara Başkent Üniversitesinde diş operasyonu geçirmiştim ve yapılan muameleden,doktorların yaklaşımından,hastanenin hijyeninden ve bunlara karşılık ücretlerininde makul oluşundan dolayı Başkent Üniversitesinden randevumu aldım.Tabi bi sorun daha vardı oda hastanedeki bayan doktorların yoğunluğundan dolayı sadece Çağrı Hocanın hasta kabul ettiği idi.Evet ben bayan doktor tercih ediyordum.Kaanla konuştuk ve başka bir doktora gidelim diye düşündük ama zaman kısıtlıydı.Aradığımız çoğu doktor yoğundu ve bende Çağrı Hocadan randevumu aldım.

Annem ile beraber 22 Aralık pazar günü Bursa'dan Ankara'ya geldik ve 23 Aralık Pazartesi günü ilk kontrolümüz için doktorun yanındaydık.Çok heyecanlıydım.Annem ben ve Kaan gitmiştik doktora.Doktor hepimizi ultrason odasına aldı ve uzanmamı söyledi.İnanın o anları pek hatırlamıyorum heyecandan.Karnımda ultrason aletini gezdirmeye başladığı an ağladığımı hatırlıyorum.Evet ufacık bişey vardı içimde ama bendeki yeri kocaman olan bişeydi...İnanamadım.Annemde ağlıyordu.Benim ağlamama dayanamayan aşkımda biraz utanarak biraz gizlenerek gözyaşlarını siliyordu.

Evet ilk kontrolümüz çok iyi geçti.Doktorumuz herşeyin yolunda olduğunu ve kullanmam gereken ilaçları söyleyerek bizi uğurladı.O gün evde tek konuşulan konu miniğimizdi.Daha bişeye benzemeyen miniğimi kendime,Kaana,anneme,ablama bile benzettim :) Akşam Kaan ilaçlarım ile beraber geldi.Doktorumuz Folic asit,mide bulantım olduğundan onun için bir ilaç birde kabızlık sorunundan dolayı bir ilaç daha vermişti.

Folic asiti hergün düzenli kullandım.(Bebek gelişimde folic asidin çok faydalı olduğu söyleniyor.Hatta hamile kalmayı planlayan çiftlerin 2-3 ay önceden folic asit kullanması bile tavsiye ediliyor).Mide bulantısı için ilacı çok bulantım olduğunda aldım ama bağırsak sorunum için verdiği ilaç bana fayda etmediğinden dolayı onu 1 kez kullandım.Çünkü nolursa olsun doktorumuz verse dahi her ilaçta kimyasallar olduğundan bebeğe zarar verebilir endişesi ile en az almakta fayda var bence.

İşte canlar biz 6 hafta 6 günlük süreci böyle geçirdik...Bi sonraki postta 2.kontrol ve bendeki değişimlerden bahsedicem...Bakalım bizi neler bekliyo olucak :)

Kocaman Sevgiler...
Öpücükler



2 yorum:

  1. Canım gözyaşların hep mutluluk için aksın..hamilelik çok özel her anını doya doya yaşa canım:) minik meleğini kucağına aldığın günleri de görürüm inşallah:)
    bu arada izleyici gadgetinde sorun var canım izlemeye alamadım bloğunu.blogunun adını ayarlardan değiştirip sonra tekrar eski haline getirdiğinde sorun çözülüyor.öpüyorum çok;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasemincim bitanem benimmmm :)
      Güzel dileklerin için çok saol canım.İnşallah sonraki buluşmalarımızda sizin yakışıklıların yanında benim prenseste yerini alır ve sizin gibi çocuklarıyla kardeş görüntüsünde olan annelerden olurum :)
      Tatlım diyorum yaa bu blog işinde hala acamiyim.Bende sorunun farkındaydım ama ne yapacağımı bilmiyordum :( Yardımın için çok teşekkür ederim hemen deniyim...
      Kocaman öpüyorum seni ve yakışıklı Beratımı :)

      Sil

Yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim :)